Author
|
Topic: I think someone has the ability of making KKND 3.
|
Jae Boum Youm
New Member
Member # 17
Member Rated:
|
posted April 08, 2002 04:14
Hi! Everybody.. I found that a group of fans who love the game "Descent" (a 3D SciFi FPS) started to make the sequalle of it. The game "Descent" has the most impressive 3D graphic engine and interesting plot. The progress of new "Descent" is already 35%, as they announced. (http://www.planetdescent.com/site/dcip/gameinfo/d4/info.asp) I think our group also has the ability of making the sequel of KKND. How about making the sequel? It is very enjoying to imagine the game made by its fan.[ April 08, 2002: Message edited by: Jae Boum Youm ] [ April 09, 2002: Message edited by: Jae Boum Youm ] -------------------- Youm, Jae Boum. MD. Department of Physiology Cheju National University, College of Medicine 1 Ara 1-Dong, Cheju City, Cheju-Do 690-756, Korea E-mail) youmjb@cheju.cheju.ac.kr TEL) +82-064-754-3831 FAX) +82-064-725-2593
Posts: 11 | From: Jeju-Do, South Korea | Registered: Jan 2002 | IP: Logged
|
|
|
Significant Other
Member
Member # 23
Member Rated:
|
posted April 08, 2002 23:54
we should but i dont want ne of us 2 b gettin grilled 4 it. so if we can, do it. but let me help ne way i can, i would lik 2 c a kknd3 or an expansion pack. soo yeah go ahead wiv it!-------------------- The cycle of hatred continues, untill something is done about it. Its time to take the power back.
Posts: 42 | From: Albury | Registered: Feb 2002 | IP: Logged
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doctoru
New Member
Member # 26
Member Rated:
|
posted April 12, 2002 13:07
I can design the units and building and make hp, damage, speed, each race has completely different units/abilities(like in starcraft)/structures. I can design only the numbers but not the graphics(i have no idea how to do programming) i can work on this 7/24 because this is what i like to do.BUT you guys must realize that to do a game you need a place where you can meet and talk(but this is impossible since everybody lives in another country). The hardest work is the graphics and you need to work years on this - only look at these screenshots from http://www.blizzard.com/war3. Blizzard a BIG company with SO MANY recurces took 2-3 years to make this game... and a bunch of amateur guys would never be able do do such an ammout of work(maybe in 20 yrs without exaggerating) Also you must have the abbility to have a server which can host something like b.net.
But it's good to dream
Posts: 13 | From: Canada | Registered: Apr 2002 | IP: Logged
|
|
|
|
|
|
|
icefire
Member
Member # 24
Member Rated:
|
posted April 19, 2002 13:17
u guys get never tired, do you? good so.... to make a sequel, we would need to speak all the same language...i have known how to get input and give output in basic, but i 've forgotten how it worked, but even if i would still know this, i think this would be too less for a game the only language i really speak is c++, this is the language i learn at school (www.htl.at) if the idea is serious, i would enjoy helping...cu, icefire -------------------- i don't what weapons they will use for wolrd war III, but world war IV will be fought with sticks and stones. (Albert Einstein)
Posts: 69 | From: KTM-town | Registered: Feb 2002 | IP: Logged
|
|
|
|
2 of omega
Member
Member # 31
Rate Member
|
posted April 27, 2002 14:18
salve,öhm, does anyone work on this 3. part of KKND? I think it will be in these times a great game, or an expansion pack were very cool!!! I have many ideas. the Series 9 build an military communications system in an other sector of earth and calls on a luna base for reinforment. In the luna base are the old 2 races which are now 1 because they have recognized that the war was an error. The Luna base with the old race are very progressive and wouldn't make anything against the war on the old earth, because they life in freedom with an other race at an other planet. the Series 9 activate all robots and other mechanical systems on the earth, perfectionate the nuclear and other futurial technologies, but can't destroy the humankind. The Hivemind (all Robot Series) put his self the question of the rightness of this war, and series group 3+23 are against the hivemind because they see that the war is wrong and they try to bind the moutants with the humankind. The hivemind is cracking the systems of the luna base and take the base over. the old race calls for help and the other race schicks to help some big troops, like star wars the units are very strong and can made the enemy to ice skulpturs or to sand. ...mehr kann ich jetzt nimmer auf englisch erzähln sorry. wenn einer deutsch kann soll er mir über die ICQ Nummer schreiben 120743884 [ April 27, 2002: Message edited by: 2 of omega ] -------------------- BARBARUS HIC ERGO SUM - QUAIA NON INTELLEGOR ULLI COGITO ERGO SUM - QUAD ERGO SUM ICH KAMM AUS DEM NICHTS UND DAHIN WERDE ICH WIEDER GEHEN... born in darkness, live in darkness, die in peace...
Posts: 31 | From: SCHWABENLAND | Registered: Apr 2002 | IP: Logged
|
|
|
|
|
2 of omega
Member
Member # 31
Rate Member
|
posted April 28, 2002 04:18
Bezwinger do you remember on the missions in KKND Xtreme? I have played this game too.In one of the missions the envolved has collaborate with the survivors. we can make a own story, they needn't to collaborate, a armitistice for a time than the ultimate finischplan, the A side will kill the B side, the B side the A side....
ich hasse es mich auf englisch artikulieren zu müssen bestimmt hört sich das total kacke an -------------------- BARBARUS HIC ERGO SUM - QUAIA NON INTELLEGOR ULLI COGITO ERGO SUM - QUAD ERGO SUM ICH KAMM AUS DEM NICHTS UND DAHIN WERDE ICH WIEDER GEHEN... born in darkness, live in darkness, die in peace...
|
|
2 of omega
Member
Member # 31
Rate Member
|
posted April 28, 2002 05:07
Also ich poste mal die idee auf deutsch ich hoffe das es genug verstehen aber auf englisch muss ich immer solange das wörterbuch durchsuchen bis ich es endlich mal geschafft habe die idee zu erklären. Ich bin mit Strategie Spielen aufgewachsen und mit Wirtschaftssimulationen Dune 2 Sim city Z CnC ect.
von allen spielen gefällt mir vom aufbau her Dune 2 am besten es ist der urgrossvater der strategie spiele. KKND2 und auch Xtreme haben riesiege vorteile vor CnC ect Jedes Gebäude kann Fahrzeuge und Einheiten bauen und das mehrere das ist wirklich super, schade ist nur das es auf 4 Gebäude por Gebäude typ beschränkt ist. könnte man das nicht anheben, es müssen ja nicht 20 sein aber in einem echten krieg bleibt es auch nicht nur bei 4 Gebäude je Typ. Desweiteren wären spezielle Massenvernichtungswaffen wie Raketen ABC Waffen ect richtig schön ;) Es sollte auch die Farbe Schwarz zum auswählen gebenb ;)
es sollte auch spezifische einheiten geben, - Wasser U-boote - symetriker und roboter einheiten Zerstörer - symetriker und robotereinheiten Bombendelphine - Mutanteneinheiten Killerwalle - Mutanteneinheiten mutierteriesenkraken - Mutanteneinheiten Killeraligatoren - Mutanteneinheiten (auch land aber lahm) Mega Pyranias - Mutanten (Symetriker züchten eine abart) U-Minen Roboter U-E.lektro-M.agnetisches-S.challwellen- I.mpullsfeld -Roboter
- Sand Wüste Mutierte Riessenwürmer - Mutanten Einheiten die jedliche art von einheiten verschlingen können die sich auf sand bewegen (unterirdisch) Mutierte Rieseneidechsen (Riesen Camelons) - Mutanten - können sich tarnen im sand und können 5er gruppen männer verschlingen mit plasma werfer im maul ausgestatet Luftkissen Fahrzeuge (verschiedene Ausführungen) - Symetriker - Roboter - Stadt
verschiedene Panzer mit kanonen laser und plasma - Symetriker - Roboter riesen kakalaken - Mutanten verschiedene Mechs - klein gross mit mgs miniguns und plasma und laser ausstatung Symetriker Roboter Spinenartige Mechs - Roboter - können sich in zivielen einrichtungen einbauen, unter trümmer und strassen und an hauswänden hängen, plasma laser und plasma netz - Stein Wüste
- Luft Greife - Mutanten - Heiligtumseinheit plasma schuss aus klaue und maul riesen marien käffer - 4 fach bomber mehr fääällt mir auf die schnelle nicht ein aber etwas was sehr wichtig ist! das man die Einheiten aus KKND KKND Xtreme KKND 2 miteinarbeitet damit man mit den selbigen spielen kann, am besten auf einer anderen level struktur. das man sich aussuchen kann mit welchen dingen man zockt, wäre echt geil, den sowas gab es bisher nur passiv das alte gebäude in KKND 2 drin waren. Man sollte auch ziviele Gebäude beschissen können und auch benutzen können. Feindliche gebäude wieder übernehmen können wie es in KKND Xtreme der fall war! villeicht helliports einrichten und flughäfen bauen können die erweiterbar sind, das man neue Heliportlandestellen einrichten kann, und das mit fortschreitender technologie entwicklung gebäude auch weiterentwickelt werden. von der Allgemeinen Funktion, das Bau basen nicht nur bauen sondern auch auftanken, reparieren und auch wieder demontieren, was ich bei KKND 2 nicht hinbekomme eine einheit zu demontieren ich muss immer meine eigenen einheiten killen *g* das gleiche gilt auch für soldaten und infanterie oder andere rassen. wau ok das poste ich bevor es verloren geht.
-------------------- BARBARUS HIC ERGO SUM - QUAIA NON INTELLEGOR ULLI COGITO ERGO SUM - QUAD ERGO SUM ICH KAMM AUS DEM NICHTS UND DAHIN WERDE ICH WIEDER GEHEN... born in darkness, live in darkness, die in peace...
|
|
|
2 of omega
Member
Member # 31
Rate Member
|
posted April 28, 2002 11:46
In the moment my articulation in english is very bad, like ma articulation in german too.I don't know why, but more I lern, more i don't know. -------------------- BARBARUS HIC ERGO SUM - QUAIA NON INTELLEGOR ULLI COGITO ERGO SUM - QUAD ERGO SUM ICH KAMM AUS DEM NICHTS UND DAHIN WERDE ICH WIEDER GEHEN... born in darkness, live in darkness, die in peace...
|
|
|
|
|
2 of omega
Member
Member # 31
Rate Member
|
posted April 30, 2002 16:27
my ideas for KKND 3 or my signature?my english is bad, can anyone else translate please? -------------------- BARBARUS HIC ERGO SUM - QUAIA NON INTELLEGOR ULLI COGITO ERGO SUM - QUAD ERGO SUM ICH KAMM AUS DEM NICHTS UND DAHIN WERDE ICH WIEDER GEHEN... born in darkness, live in darkness, die in peace...
|
|
2 of omega
Member
Member # 31
Rate Member
|
posted May 01, 2002 03:15
Mir viel gerade noch was wichtiges ein, warum kann man seine truppen eigentlich nicht so wie beim militär einsetzten?man hat ja praktisch gesehen nur angriffs und verteidigungstruppen. wo sind spionage, nachrichtendienst versorgungsdienst? es wäre auch eine einführung von gewissen wirtschaftsmitteln um sich von den anderen strategiespielen abzusetzten nicht schlecht. z.b. wie in AOE oder STA einen handelplatz oder wie in dune 2 einen weltraumhafen bei dem man waffen und einheiten kaufen kann die unter oder über dem normalpreis liegen. -------------------- BARBARUS HIC ERGO SUM - QUAIA NON INTELLEGOR ULLI COGITO ERGO SUM - QUAD ERGO SUM ICH KAMM AUS DEM NICHTS UND DAHIN WERDE ICH WIEDER GEHEN... born in darkness, live in darkness, die in peace...
|
|
|
|
|